Кратко представяне
В динамичната бизнес среда и все по-стриктните регулаторни изисквания, спазването на правните норми и добрите управленски практики се превръща в ключов фактор за устойчивостта и успеха на всяка организация. АПИС предоставя висококачествени експертни консултантски услуги, които подпомагат бизнеса и публичния сектор в изграждането на ефективни вътрешни процеси, правна съвместимост и етични стандарти на управление.
Нашите услуги са специализирани в няколко ключови направления:
- Защита на личните данни (GDPR) – персонализирани обучения и консултации, свързани с прилагането на Общия регламент относно защитата на данните, включително подготовка на необходимата документация и адаптиране на вътрешните процедури към изискванията на регулацията.
- Защита на лицата, подаващи сигнали (ЗЗЛПСПОИН) – изготвяне на вътрешни правила, процедури и обучения за организациите, които трябва да осигурят ефективен механизъм за приемане и обработка на сигнали за нарушения.
- Превенция на корупцията – разработване на политики и процедури за укрепване на антикорупционните механизми в публичния сектор и бизнеса, в съответствие с националната стратегия за борба с корупцията и международните стандарти.
- Мерки срещу изпирането на пари и финансирането на тероризма – подготовка на документация за съответствие с изискванията на ЗМИП и свързаните нормативни актове, както и обучения за ангажирания персонал.
- Корпоративна социална отговорност и ESG стандарти – консултации и разработване на политики за устойчиво корпоративно и социално управление, които отговарят на съвременните изисквания за прозрачност, етика и социална отговорност.
Нашият подход се основава на детайлен анализ на специфичните нужди на всеки клиент, за да предложим адаптирани решения, които не само покриват нормативните изисквания, но и подпомагат ефективното управление и добрите бизнес практики. Високата експертиза на нашия екип, съчетана с практически насочени обучения и консултации, осигурява надеждна подкрепа за организациите в процеса на регулаторно съответствие и институционално развитие.
Консултации и обучения по GDPR
-
АПИС предлага експертни услуги, включващи индивидуално обучение и консултантска помощ за персонализиране на документацията и водене на отчетността съгласно изискванията на Общия регламент относно защитата на данните (GDPR), както и експертна помощ по внедряване на GDPR във Вашата организация.
Експертните услуги са обособени в три пакета с различен обхват на извършваните дейности съобразно големината на организацията и вида на консултациите, от които се нуждаете.
За повече подробности вижте тук.
-
АПИС предлага обучения, които да Ви подпомогнат да отговорите на основните изисквания на Общия регламент относно защитата на данните (GDPR).
-
Обучение за служители
Дава възможност на организациите, администратори на лични данни да изпълнят своите задължения по първоначално и последващо обучение на персонала съгласно изискванията на законодателството за защита на личните данни.
За повече подробности вижте тук.
-
Обучение за Длъжностни лица по защита на данните (DPO)
Курсове за обучение на Длъжностни лица по защита на данните (ДЛЗД) или както са по-известни с английската абревиатура на названието DPO (Data protection officer). Обучението има за цел да повиши компетентността на длъжностното лице по защита на данните, да го запознае с основните изисквания на Регламента, да даде практически насоки и примери, да го запознае с най- новите промени и практики.
За повече подробности вижте тук.
-
Обучение за работа с GDPR продуктите на АПИС
За нашите клиенти провеждаме и специализирани обучения за работа със софтуерното приложение „GDPR Асистент“.
За повече подробности вижте тук.
-
Защита на лицата, подаващи сигнали
АПИС предоставя експертни услуги за изготвяне на необходимите вътрешни документи и правила за съответствие с изискванията на Закона за защита на лицата, подаващи сигнали или публично оповестяващи информация за нарушения (ЗЗЛПСПОИН). Нашите специалисти провеждат индивидуални обучения и предоставят консултантска помощ за служителите, отговорни за приемането, регистрирането и разглеждането на сигнали.
Предоставяните услуги включват:
Разработване на всички правила/процедури и други вътрешни документи по спазване изискванията на Закона за защита на лицата, подаващи сигнали или публично оповестяващи информация за нарушения (ЗЗЛПСПОИН), включително:
- Вътрешни правила за подаване на сигнали за нарушения;
- Инструкция за действията на служителите при постъпване на сигнал за нарушения;
- Информация за условията и реда за вътрешно подаване на сигнали (за сайта или поставяне на табло);
- Длъжностна характеристика на служителя, отговарящ за разглеждането на сигнали по ЗЗЛПСПОИН;
- Заповед за назначаване на отговорен служител за разглеждането на сигнали за нарушения по ЗЗЛПСПОИН;
- Уведомление за защита на личните данни при подаването на сигнали за нарушения и др.
Повече информация за нашето предложение ще намерите тук.
Превенция на корупцията
АПИС предлага изготвяне на документацията, която е необходима на общините, областните администрации и бюджетните организации, за да внедрят ефективна вътрешна система за превенция на корупцията и измамите и да приведат дейността си в съответствие с изискванията за борба с корупцията съгласно Националната стратегия за превенция и противодействие на корупцията в Република България (2021 – 2027 г.), Закона за противодействие на корупцията и другите приложими нормативни актове.
Във връзка с получаването и разходването на европейски и бюджетни средства от публичните организации, общините и областните администрации е необходимо укрепване на капацитета за добро управление, което включва и управление на корупционния риск, прозрачност и отчетност при организиране на финансовите/бюджетните дейности, обществени поръчки и др. Критерии, свързани с внедрена вътрешна антикорупционна система за управление на корупционния риск, се очаква да бъдат от ключово значение при разработването на проекти и отпускането на публични средства от националния бюджет и европейските фондове за целия програмен период 2021-2027 г.
АПИС предлага изготвяне на документите за изграждане на ефективна антикорупционна система, съобразена с нуждите и особеностите на конкретната организация, включително:
- Вътрешни правила за превенция и противодействие на корупция, измами, нередности, злоупотреби, грешки и др. и за установяване и предотвратяване на риска от настъпване на корупция и конфликт на интереси;
- Етичен кодекс на служителите, който определи етичните правила и норми и конкретизира стандартите на поведение на служителите в общинската, областната или друга публична администрация.
- Декларации за интегритет на служителите, изпълнителите, подизпълнителите и доставчиците.
- Методика за оценка на корупционния риск и Оценка на корупционния риск в съответната организация.
- АПИС предлага и въвеждащи и периодични онлайн обучения на служителите за прилагане на антикорупционните правила.
Предложението на АПИС можете да видите тук.
Мерки срещу изпирането на пари
АПИС предлага изготвяне на документите, които са необходими на задължените лица по чл. 4 от ЗМИП, за да приведат дейността си в съответствие с изискванията на ЗМИП, ППЗМИП и ЗМФТ относно прилагането на мерки срещу изпирането на пари и финансирането на тероризма. Освен при проверка от ДАНС, много често и банките изискват от своите клиенти – търговски дружества и ЮЛНЦ - да представят вътрешната си документация за борба срещу изпирането на пари. Ако сте изправени пред необходимостта бързо да изготвите документите си за съответствие с изискванията срещу изпирането на пари, то екипът за експертни услуги на АПИС ще Ви помогне.
Документацията, изготвена от АПИС, е съобразена с нуждите и особеностите на конкретната организация като задължено лице по чл. 4 от ЗМИП. Предлаганите от нас експертна помощ и съдействие включват :
- Изготвяне на вътрешни правила за контрол и предотвратяване изпирането на пари и финансирането на тероризма;
- Оценка на риска на дейността;
- Годишни планове за въвеждащи и продължаващи обучения на служителите.
- Отчети за изпълнение на годишните планове за въвеждащи и продължаващи обучения на служителите.
- Изготвяне на заповеди, протоколи и други вътрешни документи.
АПИС предлага и въвеждащи и продължаващи онлайн обучения на служителите за прилагане на изискванията на ЗМИП, ППЗМИП и ЗМФТ.
Всички задължени лица по чл. 4 от ЗМИП са длъжни поне веднъж годишно да участват в обучения по прилагане на нормативните изисквания в сферата на превенцията и противодействието на изпирането на пари и финансирането на тероризма. В случай че нямат назначени служители, обучение трябва да преминат управляващите съответното дружество или неправителствена организация. Това задължение произтича от чл. 101, ал. 11 от ЗМИП и чл. 67, ал. 1 от ППЗМИП.
Изготвянето на вътрешните правила по ЗМИП и другите документи са на цена от 500 до 800 лв. без ДДС, а при изготвянето и на оценка на риска цените започват от 700 лв. без ДДС и се определят съобразно сложността и желаното време за изпълнение. Наред с това ви предлагаме онлайн обучения на персонала на цена от 200 лв. без ДДС при участие в предварително обявени дати за групово обучение, а при нужда от индивидуални и вътрешнофирмени обучения цената е по договаряне.
Корпоративна социална отговорност
АПИС разработва и предоставя експертни услуги по съответствие с изискванията за устойчиво корпоративно и социално управление, които са част от по-широкия набор от критерии, известни като ESG фактори, чрез които инвеститори и други заинтересовани страни оценяват екологичната, социална и корпоративна устойчивост на съответната организация. Освен задължените по закон организации, много компании доброволно въвеждат тези политики с оглед подобряване на своята репутация и поддържане на стабилни бизнес взаимоотношения със своите партньори по веригата на доставки.
Услугите ни включват разработване на персонализирана документация, обхващаща над 30 политики, кодекси и правила, включително:
- Бизнес стратегия и мисия; Кодекс за корпоративна социална отговорност;
- Политики за формиране на възнагражденията на управителни и надзорни органи и на персонала, Политика по отношение на потребителите и крайните ползватели, Политика по отношение на доставчиците, възнаграждения, потребителски права и ангажименти към доставчици;
- План за непрекъснатост на бизнес процесите, както и много други. Пълния пакет документи, които предлагаме индивидуализирани съобразно всеки клиент, можете да разгледате тук.
Изготвената документация покрива двата сегмента на устойчивостта – социално управление и корпоративно управление, като цената на документите от всеки сегмент е от 1500 лв. без ДДС, а при закупуването и на двата цената е от 2700 лв. без ДДС и се определя съобразно осъществяваната дейност, структурата на организацията и наличната вътрешнофирмена документация. При необходимост може да се изготвят специфицирани отделни или група документи, като в тези случаи цената е по договаряне.
Въвеждащо и продължаващо обучение. Абонаментни услуги
АПИС предлага провеждането в онлайн среда на въвеждащо и продължаващо обучение за прилагане на съответните изисквания, в различните сфери. Обученията са съобразени с актуалните регулаторни промени и добри практики, като целта им е да подпомогнат организациите в поддържането на висока степен на съответствие и ефективност. Те са предназначени както за служители, на които е възложено да отговарят по съответствието, така и за служители, чиято дейност е свързана със спазването на съответните изисквания.
Освен обучения, АПИС предоставя и абонаментна поддръжка на документацията, гарантирайки нейната актуалност в съответствие с последните нормативни изисквания. Чрез абонаментните услуги клиентите ни получават своевременно обновяване на вътрешните си процедури, достъп до експертни консултации и съдействие при възникнали въпроси, свързани с прилагането на нормативните актове. Този подход осигурява дългосрочна правна сигурност и намалява административното натоварване за организациите.
За допълнителна информация относно експертните услуги на АПИС можете да се свържете с нас на тел.: 02/980 48 27, 02/923 98 00, или да ни пишете на [email protected].